ALAÇATI

29 Nisan-1 Mayıs hafta sonu lise sınıf grubumuzla 9 kadın Alaçatı kaçamağı yaptık. Sevgili arkadaşımız Emel Cemert'in geçen yıl devraldığı Yukarı Sokak Butik Oteli'ne davetliydik. 4 odalı merkezin başındaki bu oteli hepinize tavsiye ederim. Yeri hem merkezde hem de gürültü ve hengameden uzak sakin, huzur dolu. Bembeyaz işlemeli çarşafları, havlularıyla, Provans dekorasyonuyla tam bir ev havasında kendimizi şımarttık. İzmir Havaalanı'ndan 2 araba kiralayarak bir saatten az bir vakitte otel odalarımıza yerleştik. Odaların hepsi ayrı özellikte ve çok güzeldi. Eski sahibesini de tebrik etmek isterim, çok zevkliymiş.

Yukarı Sokak: Tokoğlu Mahallesi 1031 Sokak No. 2, Alaçatı
Tel 0 507 401 03 76

YUKARI SOKAK OTEL - Taş bina orijinal hali korunarak restore edilmiş

Bir de ödülü var ki müşteri memnuniyeti 9.7 ile ödüllendirmiş Booking.com. Sonuna kadar hak ediyor. Arkadaşımın titizliği, zevki, özeni, çalışkanlığı her yere yansımış. Kahvaltısı da mükemmel her şey taze, reçeller ev yapımı. Sunum gümüş kaplama çatal bıçak, sakız gibi örtüler, keten kolalı peçetelerle özel hissettiriyor misafirleri. Eğer az çok Alman ekolünü tanıdıysanız arkadaşım yumurta makinesinin başında bekledi her sabah bizim yumurtalar için, o derece işini ciddiye alıyor daha ne diyeyim:)) 1 Haziran'da misafirlerine kapılarını açıyor.

Odalara yerleşip oda oda keşfettikten sonra yorgunluk kahvemizi içip kendimizi sokaklara attık. Yukarı Sokak'tan aşağıya indiniz mi merkezdesiniz, iki adımda Köşe Kahve'de oturup bir şeyler atıştırdık sonra versin elini güzel sokaklar.

Alaçatı Beach, Alaçatı Beach Resort, Alaçatı Port, Alaçatı Yukarı Sokak, Asma Yaprağı, Aydan Ugur; Alaçatı, Çeşme, Yazasım Var, Yukarı Sokak, Çeşme, tatil, alaçatı tatil, alaçatı'da nerede kalınır, alaçatı rehberi
Yukarı Sokak en büyük aile odası

özel terası

Banyosu

Ayrıca böyle 3 adet double odası var

Geceleri bu güzel salonda kuzineyi yakıp kanasta oynadık.

Eviniz gibi rahat demekte haksız mıyım?

Evin kalbi nasıl mutfaksa otelin de öyle, yaşayan işleyen mutfak, bayılırım, habersiz bir gece çektim, hep böyle bir düzende:)

Yıllar önce Çeşme'de tatil yapmıştık ama çocuklar küçüktü her akşam niyetlenip Alaçatı'ya bir türlü gidememiştik, daha adı duyulmaya başlamamıştı o zaman. Keşke o halini de göreymişim.

Buradaki antikacı ve eskicilere bayıldım zaten çok severim, herhalde eskiden Alaçatı İzmir'in Horhor'u, Kuledibi'siydi diye düşündüm, bu kadar antikacı yan yana tesadüf olamaz. Fiyatları biraz bilen için pahalı ama gezmesi çok zevkliydi.
Sokaklar hepsi ayrı sürprizliydi.

Hem Eskici Hem Cafe
Alaçatı Evleri

Boş bir duvarı bu kapılarla süslemişler

Keşke bütün sahillerde bu kural geçerli olsa -
Plastik masa sandalye yasaklanmış ne güzel

Akşam yemeğe geleceğimiz, adını çok duyup merak ettiğim ASMA YAPRAĞI'nı keşifteyiz. Bu kadar emayeyi yan yana görmemiştim, şaşırdım
ASMA YAPRAĞI

Merak ettiğim kadar varmış. Masadan mutfağa büfeye davet edilince gördüğüm manzaradan etkilenmemek mümkün değil. Ege otlarına, yemeklerine bıraktık kendimizi. Sahibesi Ayşenur Hanım'ın büyük bir emaye koleksiyonu var, servisler, şarap kovası dahil herşey emaye. Kayınvalidemi rahmetle andım en çok onda vardı emaye.
Rez. şart tel 0 232 716 01 78

Alaçatı'da ne yenir, Alaçatı'da nerede yenir, asma yaprağı, Ege Yemekleri, Alaçatı Beach, Alaçatı Beach Resort, Alaçatı Port, Alaçatı Yukarı Sokak, Asma Yaprağı, Aydan Ugur; Alaçatı, Çeşme, Yazasım Var, Yukarı Sokak,
ASMA YAPRAĞI Mutfakta ne yiyeceğinizi siz seçiyorsunuz,
hepsi ayaklı eski cam servislerde masanıza geliyor, detaylar şahane!

Asma Yaprağı Mutfağından

Gece "evimize" dönüp kuzineyi yakıp bir de çay demleyip kanasta keyfimizi de ihmal etmedik.

Bir Cumartesi sabahına bu güzel kahvaltıyla başlamak gibisi var mıdır?

Yukarı Sokak Otel'de kahvaltı

Alaçatı Sokakları

Gece hayatı da sokaklarda barlarda, cafelerde oturularak yaşanıyordu. Beni kesmedi:) Benim için eğlenmek demek canlı müzik hele de dans. Maalesef balıkçı dönüşü çok arandık, çok keyifliydik eve dönmek istemedik. Göz Lounge, Nar, Zeplin (en kalabalık burasıydı), Tramvay vs. bir sürü bar sokak sokak gezindik ama bu takılıp etrafa görünmek bakınmak eylemli yerler bana göre değil, eğlence yok. Bir canlı müzikli yer bulamadık ki istediğimiz bir akustik gitar çalıp hafif hafif söyleyene eşlik etmekti. O sokaklara çok yakışırdı. Hevesimiz kursağımızda biraz Köşe Kahve'de takılıp kız yurduna geri dönüp kendi müziğimizi kendimiz yaptık:) Aslında en güldüğümüz yerdi diye yine bir kız yurdu tatilimizde en in mekanlarda gezip sonunda Bodrum Bitez Dondurmacısı'nda oturup çekirdek çitlediğimiz ve çok eğlendiğimiz o geceyi andık.

Sokaklar köpek dolu - Pazarcılar gelirken köylerden getirip burada zenginler bakar diye bırakıyorlarmış
Mevsimsel olarak hava bazen bulutlu, geceleri bayağı serindi. Cumartesi sabah güneş yüzünü gösterince sevindik tabii, hemen vurduk kendimizi meşhur pazara. Pazarın da hakkını verdik. Herhalde 20-30 kilo bezelye (hepsi ayıklanıp Istanbul'a taşındı:), bebek enginarlar, taze bakla, Girit kabağı, yeni mahsül limonlar, kiraz, erik, taze kekik, hatta şevketi bostan bile alarak otele atıp yine sokakları keşfe koyulduk.

Öndeki şevketi bostan ile ilk karşılaşmamdır

Takıcılar, eskiciler en çok da Hacı Memiş arasında epey gittik geldik. Bu mevsim gitmeyi sevdim, hava mis, sokaklar rahat ve ferahtı, yazın kalabalık ve sıcaktan adım atılmıyormuş. Artık klasikleri olan kumru, dondurma, midye dolma vs. durmaksızın yediğimiz her türlü muzurluklara girmiyorum. Onlar illaki yenir:)

Alaçatı'yı sevdim, değişik geldi yapısı, dokusu çok farklı bildiğim sahillere hiç benzemiyor. İnşallah daha fazla bozulmadan korunur bu hali.

Gezerken beğendiğim evleri fotoğraflarken karşıma bu ev çıktı. Bir de baktım kapısında La Maison yazıyor. Ortağı sevgili okul arkadaşım Deniz Anapa'yı sordum, oradaymış. Bu şirin ve zevkli otelini gezip hayırlı olsun dedik.

alaçatı otel
La Maison Alaçatı

Avusturya Liseliler Her Yerde Bulur Birbirini:)

Cumartesi öğleden sonra Çeşme Yat Limanına gittik, gezdik, bir çayını içtik. Akşam yemeğine Alaçatı Port'a gittik, denizi görmek yazlıkta olduğumuzu hatırlattı iyi geldi. Benim yaz tatilinde denizi görmem şart:) Port evleri çok popülermiş, evlerin önüne tekne bağlayabilmek büyük ayrıcalık.

Balıkçı Niyazi'yi çok beğendik, yediğimiz her şey çok leziz ve fiyatı da Istanbul'da sıradan bir balıkçıdaki kadardı. Tel 0 232 716 64 89 rezervasyon şart.

niyazi, balıkçı niyazi, alaçatı balıkçılar, alaçatı tatil
Sırf tahinli tarçınlı bu tatlı için bile gidilir Balıkçı Niyazi'ye

Alaçatı Port Balıkçı Niyazi Manzarası

3. Gün Pazar otelde yine mükemmel bir kahvaltıdan sonra çevreyi keşfe çıkıp Alaçatı Port'a denize gittik. Henüz plajlar açılmadığından bir de Ilıca'ya bakalım dedik. Burası çok rüzgarlı ve dalgalıydı. Lokma molası verip tekrar Port'taki plajda denize girmek için geri döndük. Orada ise yaprak kımıldamıyor ve deniz çok sakindi. Ilıca'da sabah lokmacının önü gölgeydi dışarısı mis güneş, bir arkadaşımız rica etti masayı güneşe karşı kaldırıma alabilir miyiz? ikiletmediler. Tuttuk hepimiz ucundan bildiğiniz yaya kaldırımına masa kurduk:)

Lokmacıya: "Ama burası gölge, masayı karşı kaldırıma alır mıyız?" Aldık:)

Çeşme'de deniz, Çeşme beach, Çeşme Plaj
Çeşme Ilıca Sahili

alaçatı sakin deniz, alaçatı plaj, Alaçatı Beach, Alaçatı Beach Resort, Alaçatı Port, Alaçatı Yukarı Sokak, Asma Yaprağı, Aydan Ugur; Alaçatı, Çeşme, Yazasım Var, Yukarı Sokak, alaçatı rehberi, tatil, gezi, deniz, alaçatı deniz,
Alaçatı Port - Beach Resort

Bu sakin yerde deniz mevsimini 1 Mayıs'ta açtık. Deniz çivi gibi soğuktu ama çok iyi geldi. Günü deniz ve güneşle geçirip yola çıkmak üzere otele döndük.

Bu kız kıza tatil hepimize hüzünlü kıştan sonra ilaç gibi geldi, yeni gezilerde yine birlikte olmayı dileyerek beraberliğimize şükrederek gece uçağımıza gitmek üzere Emel'in müthiş ev sahipliğiyle Alaçatı'dan nefis anılarla ayrıldık.

Mezunlar günümüz Strudeltag tarihine denk geldik
Avusturya Lisesi '1982 Ticaret - 34. Mezuniyet Yılımıza hatıra olsun

Çeşme Marina - Maşallah bu 40 yılı aşkın kızkardeşliğe

Sevgilerimle,
Aydan

Not: Yazılarım paylaşıma açıktır, izine gerek yok bilhassa memnun olurum okunup paylaşılmasından.

Blog adresim: www.aydanugur.com; Instagram: aydanu - https://www.instagram.com/aydanu/